Infor neemt GT Nexus over

Infor heeft een overeenkomst gesloten om GT Nexus voor een bedrag van 675 miljoen dollar over te nemen.

In afwachting van de goedkeuring van de regelgevende instanties zal de transactie naar verwachting binnen 45 dagen worden afgerond.Ongeveer 25.000 bedrijven vertrouwen op GT Nexus, ’s werelds grootste cloud-gebaseerde commerce-platform, waaronder zes van de top tien logistieke dienstverleners en dertig wereldwijde financiële instellingen. Zij beheren jaarlijks allemaal meer dan 100 miljard dollar aan goederen met behulp van het cloud-gebaseerde zakelijke netwerk van GT Nexus. Klanten zijn onder andere: adidas Group, Caterpillar, Columbia Sportswear, DHL, Home Depot, Levi Strauss & Co., Maersk, Pfizer, Procter & Gamble en UPS.Infor is een van ’s werelds toonaangevende leveranciers van ERP-software en helpt productiebedrijven om de productie binnen hun bedrijf te organiseren. De verschuiving naar contractproductie verplaatst echter de werkvloer buiten het ERP-systeem van de merk-eigenaar in de richting van het ERP-systeem van de toeleveranciers, waarvan vele bestaande Infor-klanten zijn. Het is tegenwoordig gebruikelijk dat verschillende bedrijven verantwoordelijk zijn voor het ontwerp, de productie en levering van een enkel product. Dit vereist een gemeenschappelijke cloud voor coördinatie.GT Nexus biedt een wereldwijd ordersysteem dat zorgt voor de coördinatie van bestellingen tussen partners. Om aan de vraag te voldoen kunnen bedrijven in de productie-, mode-industrie en detailhandel met leveranciers via het systeem samenwerken om zendingen naar klanten, distributiecentra en retail outlets te beheren en optimaliseren. De cloud is ontworpen om deze samenwerking mogelijk te maken.‘Infor en GT Nexus zullen gezamenlijk klanten voorzien van inzicht in hun supply chains om de productie te beheren. Daarnaast kunnen ze opgeslagen en getransporteerde goederen monitoren’, aldus Charles Phillips, CEO of Infor. ‘In een complexe, high velocity supply chain, moeten alle partners weten wat besteld is, wanneer een product gemaakt is, of de bestelling aangepast is en of de douaneformaliteiten zijn afgehandeld. De behoefte aan specialisatie en snelheid verplaatsen daarom de toekomst van productie richting de commerce cloud.’