Innovatie in tijden van globalisering
Waarde Propositie Ontwerp: Hoe je producten en diensten ontwikkelt die klanten echt willen , Managementboek.nlAlexander Osterwalder heeft na het succes van Business Model Generation een nieuw boek geschreven: Waarde Propositie Ontwerp. Colgate, General Electric, Procter & Gamble en 3M pasten dit model al met succes toe, legt Osterwalder uit in een interview. If you can’t beat them, buy them , The EconomistIntel, Visa en BMW zijn enkele van de bedrijven die innoveren door startende bedrijven over te nemen. Het kopen van deze startups werkt sneller, goedkoper en beter dan hun eigen initiatieven op het gebied van R&D.Five Things Every CEO Must Do in the Next Era of Globalization , BCGGlobalisering gaat door, maar wel in een meer genuanceerde en complexere manier. Opkomende markten blijven de belangrijkste bron voor groei, maar de verschillen tussen de haves en have-nots worden groter. Consultants van BCG schrijven wat de impact van deze ontwikkelingen voor bedrijven zijn.From bottom to top: Turning around the top team , McKinseyEen praktijkvoorbeeld van Philips over het belang van zachte waarden bij desinvesteringen en vernieuwing in het portfoliomanagement en een rigoureuze focus op performance management. 5 Reasons to worry about the world economy , CNN MoneyJapan, Europa, commodity crunch, opkomende markten en de geopolitieke situatie: dat zijn voor IMF-baas Christine Lagarde de belangrijkste redenen tot zorg over de wereldeconomie.