Mark van de Ven is de nieuwe CFO van Airmiles Nederland

Mark van de Ven CFO Airmiles
Loyaltyprogramma ondergaat grote data-transformatie.

Vanaf deze maand is Mark van de Ven de nieuwe CFO van Air Miles Nederland, een loyaliteitsprogramma beheerd door Loyalty Management Netherlands B.V., waarbij klanten punten kunnen sparen bij partners als Albert Heijn en Shell, en deze kunnen inwisselen voor diverse beloningen. Loyalty Management Netherlands is al 30 jaar het bedrijf achter Air Miles met meer dan drie miljoen actieve spaarders en partners als Albert Heijn, Shell, Etos, Gall & Gall, Essent, Thuisbezorgd.nl, adidas, Prénatal, Nike, Wehkamp, Hallmark en Hunkemöller. Air Miles zit in een transformatiefase waarin zowel bedrijf als het programma worden vernieuwd, met een innovatieslag op het vlak van IT, data en marketingtechnologie. Van de Ven: “Daarmee zit data nog meer in het hart van onze organisatie en kunnen wij met onze kennis en inzichten het spaarprogramma online en in de winkels nog relevanter en actueler maken voor onze spaarders en voor onze partners.”

Geïnspireerd door The Tipping Point van Malcolm Gladwell onderzoeken we tijdens FM Dag 2025 met 250 finance professionals hoe subtiele, maar impactvolle ingrepen het verschil kunnen maken. Als CFO speel jij een sleutelrol in waardecreatie – maar hoe zet je de juiste stappen om écht door te breken? Ontdek het op FM Dag 2025. Kom met je finance-team en profiteer tot 1 april van voordelige early bird- & teamtickets.

 

Van de Ven vervulde eerder uiteenlopende Finance rollen bij het Amerikaanse General Electric, onder andere Finance Director – Stat operations. De laatste jaren was hij CFO bij Voetbalshop.nl, onderdeel van Badge Direct BV, een Nederlands bedrijf dat gespecialiseerd is in de productie en verkoop van sportartikelen (met name voetbal: Voetbalshop.nl / Voetbalshop.be) en ’turn-key’ totaaloplossingen voor verenigingen, Betaald voetbalorganisaties, sportmerken en sponsors.

Lees ook op CFO.nl: David van Mechelen (CFO Royal Flora Holland): “Rapportages gaan niet alleen over geld, maar ook over KPI’s van logistiek, HR, commercie.”

 

Gerelateerde artikelen