Mark van de Ven is de nieuwe CFO van Airmiles Nederland
Vanaf deze maand is Mark van de Ven de nieuwe CFO van Air Miles Nederland, een loyaliteitsprogramma beheerd door Loyalty Management Netherlands B.V., waarbij klanten punten kunnen sparen bij partners als Albert Heijn en Shell, en deze kunnen inwisselen voor diverse beloningen. Loyalty Management Netherlands is al 30 jaar het bedrijf achter Air Miles met meer dan drie miljoen actieve spaarders en partners als Albert Heijn, Shell, Etos, Gall & Gall, Essent, Thuisbezorgd.nl, adidas, Prénatal, Nike, Wehkamp, Hallmark en Hunkemöller. Air Miles zit in een transformatiefase waarin zowel bedrijf als het programma worden vernieuwd, met een innovatieslag op het vlak van IT, data en marketingtechnologie. Van de Ven: “Daarmee zit data nog meer in het hart van onze organisatie en kunnen wij met onze kennis en inzichten het spaarprogramma online en in de winkels nog relevanter en actueler maken voor onze spaarders en voor onze partners.”
Op dinsdag 15 april nemen we tijdens FM Dag 2025 een diepe duik in de kleine veranderingen die zorgen voor grote impact. Geïnspireerd door The Tipping Point van Malcolm Gladwell, verkennen we onder andere het integreren van laagdrempelige automatisering tot het herkennen van early warning signs in financiële patronen. Het resultaat? Meer efficiëntie, betere beslissingen en een organisatie die klaar is voor de toekomst. Investeer in de ontwikkeling van jouw team en maak gebruik van onze speciale groepstickets met korting. Zorg dat jullie deze kans niet missen!
Van de Ven vervulde eerder uiteenlopende Finance rollen bij het Amerikaanse General Electric, onder andere Finance Director – Stat operations. De laatste jaren was hij CFO bij Voetbalshop.nl, onderdeel van Badge Direct BV, een Nederlands bedrijf dat gespecialiseerd is in de productie en verkoop van sportartikelen (met name voetbal: Voetbalshop.nl / Voetbalshop.be) en ’turn-key’ totaaloplossingen voor verenigingen, Betaald voetbalorganisaties, sportmerken en sponsors.
Lees ook op CFO.nl: David van Mechelen (CFO Royal Flora Holland): “Rapportages gaan niet alleen over geld, maar ook over KPI’s van logistiek, HR, commercie.”