Computable Awards 2024: Payhawk genomineerd in de categorie Customer Experience

Chris van Dongen Payhawk
Payhawk haalde eerder topscore op de software reviewsite G2.

Het jonge Payhawk is genomineerd voor de Computable Award in de categorie Customer Experience. De fintech laat zien hoe technologisch vernuft hand in hand gaat met eersteklas klantcontact en klantervaring. “Met onze betaalkaarten willen we de beste zijn en als het gaat om klantervaring willen we fantastisch zijn.”

De fintecht Payhawk groeide in zes jaar razendsnel naar een internationaal opererend bedrijf. Ondanks het jonge bestaan, blinkt het bedrijf al uit met excellente reviews. Naast de sterke Trustpilot-reviews blijft Payhawk met indrukwekkende scores op G2 zijn positie als toonaangevend fintech-bedrijf in de markt verstevigen. G2-gebruikers waarderen vooral de gebruiksvriendelijkheid, de flexibiliteit van het platform en de uitstekende ondersteuning. Dit onderstreept waarom Payhawk in de race is voor de Computable Awards in de categorie Customer Experience. Daar staat Payhawk tussen gerenommeerde bedrijven als ABN AMRO en SAS.

“Klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel”, zegt Chris van Dongen, Country Director Benelux van Payhawk. “Dat mensen online hun mening geven over onze dienstverlening die voor iedereen zichtbaar is, vinden we van groot belang. Het meest leer je uiteindelijk van kritische reacties. Die bespreken we in het team, vooral als we vaker dezelfde suggesties horen. Daarnaast is klanttevredenheid van groot belang voor onze vindbaarheid. Mensen selecteren partijen als de onze vaak via een online zoekopdracht en klanttevredenheid is daar een onderscheidende factor.”

Controle operationele uitgaven

Payhawk is een efficiënt uitgavenbeheerplatform, inclusief zakelijke betaalkaarten, dat realtime inzicht en controle biedt over operationele uitgaven en handmatig werk tot wel vijftig procent kan verminderen. Met methodologieën zoals het in kaart brengen van de customer journey en service design thinking analyseert het bedrijf voortdurend de ervaringen van gebruikers om verbetering en innovatie mogelijk te maken.

Op deze manier wil Payhawk de beste aanbieder zijn van zakelijke betaalkaarten, die medewerkers van klanten in staat stellen om betalingen te doen die nodig zijn voor de uitoefening van de functie, zonder dat ze moeten wachten op parafen, achteraf moeten declareren en verantwoording moeten afleggen. Deze slimme betaalkaart automatiseert deze handelingen volledig. De financiële afdeling heeft bovendien via betaalkaarten real-time inzicht in het uitgavenpatroon van de organisatie en blijft volledig in controle.

Daarnaast voelen ook HR-afdelingen zich geholpen. Zij kunnen medewerkers faciliteren betalingen te doen zonder dat voor te hoeven schieten of te wachten op toestemming van de werkgever. De werkgever faciliteert financiële middelen zonder veel risico.

Zakelijke betaalkaart

Payhawk configureert alle specifieke voorwaarden per gebruiker in de betaalkaarten, afhankelijk van de functie en de aard van het werk. Elke betaalkaart bevat niet alleen de beschikbare betaalruimte, maar ook de condities om betalingen te doen. Het gaat bijvoorbeeld om uitgaven binnen of buiten werktijd, in binnen- en/of het buitenland en de diverse limieten voor bijvoorbeeld tanken of gebruik in de horeca. Een directeur heeft een ander uitgavepatroon dan een administratief medewerker en een salesprofessional heeft weer andere condities voor financiële uitgaven. Meerdere fintechts bieden dit soort diensten aan, maar Payhawk streeft ernaar om de allerbeste te zijn. Daarom schenkt het bedrijf de hoogste aandacht aan het leveren van een goede klantervaring. Van Dongen: “Op het gebied van betaalkaarten willen we met afstand de meest vooruitstrevende partij zijn. En als het gaat om klantervaring, dan willen we fantastisch zijn.”

“Met de zakelijke betaalkaarten krijg je volledige controle over je uitgavenbeheer. Je kan de kaarten volledig afstemmen op de behoefte van je bedrijf en per functie, team of persoon personaliseren.”

De kaarten bieden flexibiliteit, ondersteunen efficiëntie en kunnen snel worden aangemaakt en geleverd. Hoe nauwkeuriger en sneller een betaalkaart is afgestemd op de uitgaven die mensen voor hun werk moeten maken, hoe groter de waarde ervan voor een organisatie. Al binnen drie dagen kan een betaalkaart geconfigureerd zijn. Zijn aanpassingen nodig, dan kan de organisatie dat eenvoudig regelen via de app van Payhawk.

Menselijk contact klant

Ondanks de hoogwaardige technologische omgeving waarin Payhawk actief is, hecht de organisatie veel waarde aan het menselijk contact met de klant. “Klanten die vragen hebben komen bij ons in aanraking met échte mensen”, belooft Van Dongen. “Want mensen bieden de beste service, beter dan een service die door AI wordt aangedreven.”

“Klanten die moeten bepalen welke budgetvrijheid ze moeten toestaan voor medewerkers, managers en directeuren zitten vaak met vragen rondom risk & control. Bijvoorbeeld welke budgetvrijheid ze moeten toestaan en welke betaalcondities van toepassing zijn. Is het nodig dat een directeur ook kan pinnen, moet de kaart werken in het buitenland? Er is personal touch nodig om dit soort details goed af te stemmen. En komen klanten bij het configureren van de kaarten vragen tegen, dan willen we ze ook op een menselijke manier te woord staan.”

Natuurlijk maakt Payhawk even zo goed gebruik van AI. Als fintech verwerkt Payhawk enorme hoeveelheden data om te analyseren en daarmee de beste opties te selecteren voor het gebruik van de betaalkaarten. “Maar in onze contacten met klanten staat de mens centraal”, vervolgt Van Dongen. “Zoek je via de chat contact, dan is onze responstijd gemiddeld 36 seconden. Loop je als klant ergens tegenaan, heb je een vraag, wil je een oplossing, dan is het menselijk contact het beste. Het praat zoveel gemakkelijker met mensen, je kan beter uitleggen wat je bedoelt en je wordt snel en goed geholpen. Dat is vaak boven verwachting.”

Deze aanpak past bij de prioriteit die Payhawk schenkt aan service. De klant moet altijd het gevoel van gebruiksgemak, veiligheid en klantvriendelijkheid ervaren. Dat Payhawk een jong bedrijf is, helpt mee om dit te realiseren, legt Van Dongen uit. “Als jonge organisatie hadden we het voordeel dat we zonder ballast achter de tekentafel konden gaan zitten, zonder systemen die door de jaren heen telkens waren aangepast aan kleine nieuwe klantvragen. Daardoor hebben we zonder beperkingen een systeem gebouwd dat tegemoetkomt aan alle vragen van finance professionals met allerlei achtergronden. Voor onze oplossing heb je geen wekenlange training nodig.”

Vloeiende koppeling ERP-systeem

Ondanks het technologisch vernuft van de betaalkaarten die Payhawk aanmaakt voor klanten, is de koppeling met ERP-systemen van klanten vloeiend. Payhawk heeft geïnvesteerd in koppelingen die twee richtingen uit communiceren. Geen Excelfiles die hoeven te worden geïmporteerd, geen rangschikken van data, geen aparte koppelingen die gebouwd moeten worden. “Want dat hebben wij al gedaan”, zegt Van Dongen. “En als IT-afdelingen dat willen testen, bieden we ze daarvoor de ruimte. Ook dat hoort bij onze service. We zijn een softwareplatform dat op alle niveaus direct communiceert met onze klanten. De feedback die we daardoor krijgen, helpt ons om de kwaliteit van onze producten en onze klantenservice nog verder te verbeteren.”

 

Wil je stemmen op Payhawk? Dat kan via hier: https://awards.computable.nl/vote/1/1757

 

 

 

Gerelateerde artikelen