Rick van Kooten is de nieuwe CFO van Omoda

Omoda, een Nederlands familiebedrijf gespecialiseerd in de verkoop van schoenen, tassen en mode-accessoires heeft een nieuwe CFO, Rick van Kooten. Van Kooten was hiervoor twaalf jaar werkzaam bij ABN Amro. “Ook al was ik niet actief op zoek om ABN AMRO te verlaten komen er soms treinen voorbij waar je wel op moet stappen. De jonge, energieke en ambitieuze omgeving binnen Omoda x Assem, gecombineerd met ervaren collega’s zoals Arjo Schroevers om mee samen te werken, maakten dit voor mij een kans waar ik vol voor wil gaan”, aldus de nieuwe CFO. Omoda is een omnichannel retailer, actief via zowel fysieke winkels als een uitgebreide webshop en sinds begin 2024 eigendom van familiebedrijf Van den Assem. Het bedrijf wordt nu vaak ‘Assem’ genoemd.
Lees ook op CFO.nl: Renée Wansink (CFO van Karl Lagerfeld): “Bij alles wat we doen, denken we: wat zou Karl vinden?”
Van Kooten volgt Arjo Schroevers op die begin vorig jaar CFO werd na jarenlang financieel-directeur te zijn geweest. Schroevers maakt bewust een overstap binnen het bedrijf en vervult nu de functie van senior controller. “Ik heb me afgevraagd waar ik écht gelukkig van word – en dat is werken aan de inhoud en het strategisch meedenken, zonder altijd op de voorgrond te hoeven staan. In mijn nieuwe rol krijg ik die ruimte, én kan ik mijn kennis rustig overdragen aan de nieuwe CFO. Ik ben iemand die echt gedreven wordt door de inhoud en krijg energie van het uitwerken van cijfermatige analyses. Juist daar kan ik de meeste waarde toevoegen. Door meer ruimte te maken om te sparren met collega’s en managers over financiële vraagstukken, draag ik bij aan scherpere inzichten en betere, goed onderbouwde besluitvorming. Dat levert niet alleen mij voldoening op, maar versterkt ook de kwaliteit van onze financiële koers.”
Lees ook op CFO.nl: John Morssink (CFO van Zeeman): “Zuinig, dat zullen we altijd blijven. Maar onze manier van werken moet meegroeien met onze ambities.”
De wereld verandert. Onvoorspelbaar. Complex. Vol risico’s én kansen. Juist nu vraagt leiderschap méér dan alleen cijfers. Het vraagt visie. Lef. Kompas. Tijdens 𝗘𝘅𝗽𝗲𝗱𝗶𝘁𝗶𝗲 𝗖𝗙𝗢 gaat een selecte groep CFO’s het avontuur aan door een landschap vol onzekerheid. Geen standaard conferentie, een dag vol reflectie, strategische verdieping en inspiratie.