Exact komt met nieuwe practice management-oplossing

Exact introduceert een nieuwe oplossing voor practice management waarmee accountants- en administratiekantoren zowel de administratie van hun klanten, als hun eigen administratie kunnen bijhouden en monitoren in de cloud. De oplossing richt zich op de belangrijkste onderdelen van het eigen kantoorbeheer, waaronder CRM, documentbeheer, urenregistratie, facturatie, workflow en interne boekhouding.

De nieuwe oplossing voor kleine en middelgrote accountants- en administratiekantoren is volledig geïntegreerd in Exact Online Accountancy. Zo vormt het een totaaloplossing waarin het eigen kantoorbeheer en de boekhouding van de klanten samenkomen. Een belangrijk onderdeel is CRM en het daaraan gekoppelde documentbeheer voor accountants. Hierbij wordt alle klantinformatie centraal opgeslagen en gekoppeld aan de bijbehorende administraties. Dit maakt alle relevante klantinformatie direct toegankelijk en biedt accountants 360-graden inzicht in de administraties van hun klanten.

Beschikbaarheid en functionaliteiten

De oplossing voor practice management wordt gefaseerd beschikbaar gesteld. De eerste stap is CRM, dat in de eerste helft van 2016 algemeen beschikbaar komt. Onderdeel daarvan is onder meer:• Het registreren van specifieke klantinformatie die relevant is voor de correspondentie met de fiscus en andere instanties zoals: rechtspersoon, RSIN (fiscaal nummer) en oprichtingsdatum.Vastleggen van moeder- en dochterbedrijven indien sprake van een holdingstructuur.• Registratie van contactpersonen (aandeelhouders) vanuit compliance-redenen• Overzicht van ‘Mijn cliënten’ toont alleen de klanten waarbij de gebruiker betrokken is.

Overige onderdelen van de practice management-oplossing zoals uitgebreider documentbeheer, urenregistratie, facturatie en workflow, worden later in 2016 verwacht.