Adyen haalt 250 miljoen dollar op om de groei te versnellen
De technologie van Adyen stelt bedrijven in staat om vrijwel elk type betaling te accepteren, overal ter wereld en via elk betalingskanaal — of het nu gaat om betalingen via internet, vanaf een mobiel apparaat of in een winkel. Voor veel ondernemingen is wereldwijde expansie een belangrijke groeimotor. De omzet in de wereldwijde markt voor e-commerce zal hierdoor tussen nu en 2018 naar verwachting groeien van 1,5 biljoen dollar tot 2,4 biljoen dollar. De meeste betalingen worden echter nog altijd verwerkt met behulp van legacy platforms die op een verouderde infrastructuur draaien en niet geoptimaliseerd zijn voor de huidige handelsbehoeften. Adyen heeft als antwoord op dit probleem een wereldwijd omnichannelplatform ontwikkeld dat integrale ondersteuning biedt voor internet-, mobiele- en winkelbetalingen. “In een wereld waarin consumenten in verschillende wereldregio’s uiteenlopende voorkeuren hebben voor de manier waarop zij voor goederen en diensten betalen, doen toonaangevende e-commercebedrijven een beroep op Adyen voor de ondersteuning van hun wereldwijde handelsactiviteiten”, zegt Pieter van der Does, CEO van Adyen. “We zijn er trots op om de voorkeurspartner van internationaal opererende bedrijven te zijn, en merken dat er een groeiende vraag is naar onze oplossing vanuit de detailhandel, reiswereld, gamingsector, reclamewereld, transportsector en de markt voor sociale media. Adyen heeft een 21e-eeuws betalingsplatform ontwikkeld dat de concurrentie ver achter zich laat.” __________________________________________________________________________Maak kennis met de 50 meest innovatie en disruptieve FinTech bedrijven van Nederland De Dutch FinTech Awards 2015 is hét platform voor toonaangevende FinTech-bedrijven. Duizenden banen in de bankwereld verdwijnen binnen enkele jaren door talloze ‘FinTech- startups’. Innovatieve bedrijven staan te popelen om talloze gefrustreerde klanten van financiële instellingen van dienst te zijn. Wereldwijd wordt er meer en meer geïnvesteerd in techbedrijven die de gevestigde orde graag omver willen werpen. Neem deel. Word lid van de FinTech Community, bezoek de FinTech Events, meld u aan voor de Dutch Fintech Awards 2015. __________________________________________________________________________ Adyen is voorkeurspartner van meer dan 3.500 wereldwijd opererende klanten, waaronder vier van de vijf grootste Amerikaanse internetbedrijven. Een paar voorbeelden: Facebook werkt met Adyen om wereldwijde transacties te verwerken van hun games en advertentieactiviteiten in 137 landen in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, Azië en Australië. Spotify werkt samen met Adyen voor de verkoop van subscripties in 58 landen en 22 verschillende valuta’s. Airbnb maakt gebruik van het platform van Adyen om wereldwijde aanbieders van accommodaties en hun gasten in staat te stellen om gebruik te maken van lokale betalingsmethoden, zoals Alipay in China. Wat Adyen uniek maakt als exponent van een nieuwe generatie van betalingsplatforms is dat het handelaars in staat stelt om betalingen te accepteren vanuit vrijwel elk land ter wereld en in 187 valuta’s. Adyen is in staat om betalingstransacties integraal te verwerken dankzij rechtstreekse verbindingen met alle grote creditcardbedrijven. Zijn omnichannelplatform biedt ondersteuning voor meer dan 250 betalingsmethoden, waaronder Apple Pay, Alipay in China, Boletos in Brazilië, Qiwi in Rusland, automatische incasso via SEPA in Europa en Konbini in Japan. Het platform is bovendien in staat om betalingen via internet, in winkels en vanaf mobiele apparaten te verwerken. Retailers kunnen daarmee aantrekkelijke winkelervaringen bieden, of het nu gaat om snel afrekenen, levering aan huis of het terugbrengen van internetaankopen naar de winkel. De technologie van Adyen optimaliseert de handelservaring door een einde te maken aan de noodzaak om verschillende betalingsplatforms te gebruiken. Hiertoe biedt het een integrale oplossing die voorziet in betrouwbare en naadloze transacties, krachtiger informatiebeveiliging, risicobeheer, fraudepreventie, aanzienlijke kostenbesparingen en een grotere klantconversie. “Adyen is koploper in een snel globaliserende betalingsmarkt die een enorm groeipotentieel vertegenwoordigt”, zegt Jonathan Korngold, directeur en wereldwijd hoofd Financial Services Sector bij General Atlantic. “Naast een exponentiële groei in e-commerce zien we een opleving in de vraag van consumenten naar geïntegreerde betalingservaringen in fysieke en webwinkels. Gezien de kansen die beide trends bieden, zijn wij van mening dat Adyen uitstekend is gepositioneerd om zijn positie als toonaangevend platform voor wereldwijde betalingen uit te breiden.” De financieringsronde volgt kort na de recente bekendmaking dat Adyen het aantal betalingstransacties en zijn omzet met 100 procent heeft zien groeien ten opzichte van het voorgaande jaar. Het bedrijf zal deze investering aanwenden voor het verhogen van zijn groeitempo, het uitbreiden van zijn reeds sterke internationale aanwezigheid en het bevorderen van het wereldwijde gebruik van zijn platform, met een speciale focus op markten in Noord-Amerika en de regio Azië-Pacific. Deze kapitaalinjectie stelt het bedrijf in staat om innovatieve tools te blijven ontwikkelen die klanten helpen om munt te slaan uit het ongekende potentieel van omnichannel betalingsmogelijkheden. Over AdyenAdyen is een toonaangevend leverancier van betalingstechnologie die bedrijven een integraal platform biedt voor het accepteren van betalingen van klanten in alle delen van de wereld. Over General AtlanticGeneral Atlantic is een vooraanstaande durfinvesteerder die groeiondernemingen van strategische en kapitaalondersteuning voorziet.