Alex van Groningen netwerkt met mediapartners en vrienden op Nooit Af-borrel

Relaties aanknopen is belangrijker dan ooit. In de 21e eeuw is de netwerksamenleving in zwang geraakt. In die trant organiseerde Alex van Groningen afgelopen donderdag zijn jaarlijkse mediapartnerborrel.

“Rembrandt van Rijn woonde hier tegenover”, vertelt Melle Eijckelhoff, directeur van Alex van Groningen, in de knusse zolder van café de Sluyswacht ten overstaan van mediapartners, vrienden en andere genodigden. “Als schilder werd Rembrandt bekend, maar eigenlijk kan hij gezien worden als de eerste en beste pr en marketing manager van Nederland. Zo was hij in staat om relaties aan te vlechten en liet mensen er mooier uitzien.”

Juist die twee kwaliteiten zijn doorslaggevend in de hedendaagse samenleving. Of je nu zaken doet met anderen of zelf een business opzet, in een snel veranderende technologische wereld zal de netwerksamenleving steeds belangrijker worden. Dat vindt ook journalist Erwin Witteveen, de spreker op deze netwerkborrel, die daarover het boek 'Nooit Af' schreef dat genomineerd is voor het Managementsboek van het Jaar 2016

Terwijl happen en dranken rondgeserveerd werden, ging Erwin Witteveen van start over het belang van netwerken en waarom dit Nooit Af is. Niet geheel toevalligerwijs draagt zijn veelgeprezen boek, geschreven met co-auteur Martijn Aslander, de gelijknamige titel. Als vaandrager van de moderne netwerksamenleving, knaagt Witteveen aan vaste gewoontes en oude aannames en stelt dat onze kijk op de fundamenten van ons leven als werk, school, zorg, overheid en management grondig herzien moeten worden. En dat iedere minuut van de dag. 

De borrel stond bovenal in het teken van de afsluiting van een positief jaar, waarin Alex van Groningen al zijn mediapartners wil bedanken, hen graag in 2017 weer wil terugzien en ook nieuwkomers voor volgend jaar met open armen wil verwelkomen. 

Zie hier de overige foto's van de mediaborrel.