Anaplan zet in de Benelux voet aan de grond met verschillende nieuwe klanten
Anaplan, toonaangevend leverancier van cloud-gebaseerde in-memory modellerings- en planningoplossingen voor finance, sales en operations, maakt sinds de opening van zijn Benelux-kantoor in september 2013 een sterke groei door in de Benelux. In vier maanden tijd wist Anaplan verschillende bekende en gevestigde klanten in de regio aan zich te binden. Daartoe behoren onder andere StepStone — de toonaangevende online vacaturebank in Europa —, CSM Bakery Products — wereldwijd toonaangevend in bakkerijproducten — en twee bekende media-entertainmentbedrijven. De groei is het gevolg van een sterke regionale vraag naar de intuïtieve, in-memory modellerings- en planningoplossingen van het bedrijf. Dit platform zorgt voor de directheid en toegankelijkheid die zakelijke gebruikers nodig hebben voor het nemen van snellere en beter onderbouwde beslissingen. “Het doet goed om te zien hoe organisaties in de Benelux het Anaplan-platform in zo’n korte tijd omarmd hebben”, zegt Mark Deprez, Managing Partner van Anaplan Benelux. “Veel klanten kozen in eerste instantie voor Anaplan voor het vervangen van legacy-systemen en het vervullen van een of twee behoeften. Maar zoals dat gaat bij veel Anaplanners, ontdekken ze al snel nieuwe manieren om het platform in al hun divisies te gebruiken en zo performance, bruikbaarheid en inzichten drastisch te verbeteren.” StepStone, de toonaangevende online vacaturebank in Europa, koos voor zijn FP&A (Finance, Planning & Analysis) en omzetplanning voor de oplossingen van Anaplan. CSM Bakery Products, wereldwijd toonaangevend in bakkerijproducten, koos voor Anaplan om meer informatie voor verkooprapportages te vergaren en fijnmaziger forecasts te maken, waarop slimmere besluitvorming te baseren is. “Hoewel deze bedrijven ons platform gebruiken voor verschillende behoeften, zijn de redenen voor hun keus voor Anaplan eenvoudig: ons platform is speciaal gebouwd voor het beheer van transactionele data en multidimensionale modellen, en verbindt de onderneming zonder te investeren in hardware”, zegt Marco van Oosterhout, Managing Director van Anaplan Benelux. “Ons in-memory platform verwerkt enorme hoeveelheden transactionele data — en biljoenen cellen — in complexe what-if-scenario’s. Anaplan brengt data uit de gehele organisatie realtime samen en verbindt plannen onderling voor een ongekend vertrouwen en inzicht in het planningproces.”Het cloud-gebaseerde platform van Anaplan is gebouwd op een gepatenteerde, in-memory database met de naam HyperBlock™. Het zorgt voor ongekende directheid, kracht en schaalbaarheid. Anaplans intuïtieve gebruikersinterface, geïntegreerde community en eenvoudige implementatie stimuleren samenwerking tussen sales, marketing, finance, IT en andere bedrijfsafdelingen.Over AnaplanAnaplan transformeert de wereld van businessmodelling en -planning. Wij hebben ons platform vanaf de grond af opgebouwd om bedrijven in staat te stellen realtime te plannen, samen te werken en te handelen. Zo blijven zij kritische business-events voor, zijn potentiële consequenties snel te modelleren en is direct actie te ondernemen.Met het cloud-platform van Anaplan zijn mensen, plannen en kosten continu in lijn te brengen met marktkansen. Anaplan is een niet-beursgenoteerde onderneming met haar hoofdkantoor in San Francisco (VS), en heeft vestigingen in vier continenten. Voor meer informatie: www.anaplan.com.