De naam Andersen is terug in de markt
Het gaan hanteren van de merknaam Andersen Tax door de grondlegger van WTAS Global, WTA LLC, in de USA is meer dan slechts een naamsverandering. De in het netwerk aanwezige bedrijfsfilosofie en ambitie van Andersen komen hiermee duidelijk en meer herkenbaar terug. De manier van klanten ondersteunen en de werkwijze van zowel Taxperience als WTAS Global kent veel gelijkenis met wat men van de fiscalisten van Andersen gewend was. Immers, een groot deel van de partners heeft een Andersen achtergrond. Toen de mogelijkheid zich voordeed deze wereldwijd bekende naam te kunnen gaan gebruiken, aarzelde men geen moment. De naam "Andersen" staat nog steeds voor kwaliteit en heeft een hoge bekendheid. Toch nam het netwerk het zekere voor het onzekere en deed het onderzoek, vooral om te weten te komen of de Enronaffaire nog een rol zou spelen. De onderzoeksresultaten waren uiterst positief met 45 procent van de aangeschreven respondenten in Europa en Azië op basis van een geanonimiseerd onderzoek aan interesse te hebben in een bedrijf dat wereldwijd belastingadviezen kan verzorgen en implementeren. Dat steeg naar 66 procent toen de naam Andersen eraan werd toegevoegd. Het percentage ondervraagden dat negatief reageerde, daalde van 32 naar 18 procent bij het horen van de naam Andersen. “Uiteindelijk is Andersen nog steeds een naam met veel waarde.” zegt Ruben van Aarle, partner bij Taxperience en betrokken bij de uitbouw van Andersen Global. Van Aarle verwacht dat de merknaam Andersen Tax als een vliegwiel gaat werken bij het uitbreiden van het netwerk, het aantrekken van mensen en daarmee het uitwisselen en delen van kennis over de grens.. ‘Serving clients is the most important thing we do’ was de slogan van Andersen en we zullen die in ons netwerk blijven gebruiken”, zo voegt Van Aarle nog toe. WereldwijdDe ambitie van Andersen Global is groot, uitgroeien tot één wereldwijde ‘Tax Only Firm’. Zo zijn er momenteel al vestigingen in de Verenigde Staten, Nederland, Italië, Frankrijk, Zwitserland en Rusland. Het ligt in de lijn der verwachting dat meer kantoren in belangrijke Europese landen zullen worden toegevoegd. Van Aarle: “Door gebruik te gaan maken van de ‘household name’ Andersen weet iedereen meteen waar het netwerk voor staat: klanten voorop, kwaliteit,onafhankelijkheid, objectiviteit en stewardship. Deze begrippen zijn bij Taxperience ook al tien jaar de drijvende kracht.” Andersen Global gaat er daarom ook van uit dat de internationalisering zich nu zal versnellen, wat in het voordeel is van vele klanten die internationaal zaken doen. Met behulp van de nieuwe merknaam van Andersen Tax, kan de ambitie om wereldwijd relevant te zijn, sneller worden waargemaakt. Over TaxperienceTaxperience is al bijna 10 jaar een bekend, middelgroot belastingadvieskantoor. Het kantoor heeft veel ervaring en kennis van Andersen in huis. Centraal in de aanpak van Taxperience staat de wens van de klant en het vertalen van die wens in een passende fiscale oplossing. Taxperience doet dit met een team van 36 professionals. Taxperience zal op termijn ook haar naam wijzigen in Andersen Tax. Over Andersen GlobalAndersen Global is een internationaal netwerk van belastingadvieskantoren, met vestigingen in de Verenigde Staten (voorheen WTAS, nu Andersen Tax), Nederland (Taxperience), Italië (Studio Associato De Vecchi), Frankrijk (STC Partners), Zwitserland (PrimeTax) en Rusland (Taxperience). WTAS met vestigingen door heel de Verenigde Staten, is de grondlegger van WTAS Global, gaat nu verder onder de naam Andersen Global. Andersen Global werkt vanuit 26 internationale vestigingen met meer dan 900 professionals. Het is de ambitie van Andersen Global om uit te groeien tot één wereldwijde ‘Tax Only Firm’.