FNG benoemt Nathasja Van Bael als CFO

Kledingwinkelconcern FNG heeft Nathasja van Bael benoemd als nieuwe financieel directeur.

Nathasja Van Bael (47) is handelsingenieur en was tot voor kort CFO van DPG Media België, een leidende mediagroep in Vlaanderen. Ze bekleedde diverse financiële functies en heeft meer dan 10 jaar ervaring als CFO. In 2008 werd ze CFO van Ziekenhuis Netwerk Antwerpen (ZNA) en in 2015 werd ze CFO van Medialaan, die in 2018 fuseerde met De Persgroep Publishing en de nieuwe naam DPG Media kreeg. 

Van Bael heeft expertise opgebouwd in verschillende sectoren: media en entertainment, healthcare, high tech en constructie. Bovendien heeft ze ervaring met fusies, overnames en het reorganiseren van ondernemingen, waaronder de overname van Mobile Vikings en de fusie tussen De Persgroep Publishing en Medialaan. 

“Met Nathasja Van Bael halen we bijkomende ervaring en expertise aan boord om ons te helpen bij de versnelling van onze digital first strategie,” verduidelijkt Dieter Penninckx, CEO van FNG. “Die strategie omvat de transformatie van FNG tot een als platform georganiseerde fashion (retail)groep. Voortbouwend op de know-how van de vorig jaar overgenomen Scandinavische e-commerce leider Ellos Group, zal FNG ook in de Benelux meer inzetten op de digitale verkoop van haar collecties en merken via eigen webshops en online marktplaatsen.”

Van Bael volgt Geert Jacobs op. Die was sinds december op interim-basis financieel directeur van het Belgische moederbedrijf van winkels als Steps, Miss Etam en Brantano.