Michael Söhlke nieuwe CFO MediaMarkt Nederland

Michael Söhlke (39) is per 3 april de nieuwe CFO van MediaMarkt Nederland. Söhlke heeft brede internationale ervaring in de retail en was tot voor kort werkzaam als CFO van Makro Cash & Carry in België. Daarvoor werkte Söhlke in verschillende senior functies en divisies bij Metro AG.

De Nederlandse board van MediaMarkt bestaat uit Arnold Sporrel (CEO), Patrick van der Linden (COO Purchase) en Michael Söhlke (CFO). Het management team wordt dit jaar uitgebreid met een Chief Digital Officer.

Ambitieuze doelen
Arnold Sporrel, CEO MediaMarkt Nederland, is blij met de benoeming van Söhlke. “Michael heeft als bedrijfseconoom een stevige financiële achtergrond en beschikt over veel kennis en ervaring in de retail. Hij is zeer georiënteerd op transformatie en digitalisatie en past daardoor goed bij onze ambities,” aldus Sporrel.

Voor de toekomst heeft de board van MediaMarkt Nederland ambitieuze doelen gesteld. De focus komt de komende jaren nog meer te liggen op service en klanttevredenheid. Daarnaast zet MediaMarkt in op een sterke groei van online.