Samenwerking Emeritor & Trevian speelt in op noodzaak tot optimale besteding middelen zorginstellingen en corporaties
De klanten en medewerkers van Trevian en Emeritor krijgen door de samenwerking toegang tot elkaars kennis, ervaring, diensten en best practices. Door de grootte en groeicapaciteit van Emeritor kan Trevian sneller een grotere groep klanten bedienen met een completer portfolio aan producten en diensten.Trevian is een toonaangevende inkoopadviesorganisatie in de woningcorporatie- en zorgsector. Emeritor is marktleider in Nederland op het gebied van inkoopdienstverlening, gespecialiseerd in het structureel verbeteren van de inkoopfunctie van bedrijven en non-profit organisaties. Met de samenwerking wordt een eerste stap gezet in de realisatie van het groeiplan van Trevian. De klantwaarde én het carrièreperspectief voor de medewerkers wordt hiermee verder vergroot. Bij Emeritor staat net als bij Trevian, innovatie en het delen van kennis, centraal. De veranderende markt vraagt hier om. Algemeen directeur Caroline van den Bosch van Emeritor is ervan overtuigd dat de inkoopfunctie een strategische bijdrage moet leveren aan de primaire doelstellingen van een organisatie en ondersteunend hieraan moet zijn. Van den Bosch legt uit: “Inkoop is het beheersen van de toeleverketen. De markt van inkoopdienstverlening, zowel nationaal als internationaal, groeit onder de aanhoudende kostendruk waar profit- én non profit organisaties aan blootgesteld zijn. Door de toenemende kostendruk, veranderende wetgeving en maatschappelijke verwachtingen worden de adviesvraagstukken complexer en dienen deze meer geïntegreerd met andere bedrijfskundige processen te worden beschouwd. Dit vraagt meer van onze innovatie- en slagkracht, kennis, competenties en van medewerkers en management.” “Met onze gezamenlijke kennis en ervaring zijn we klanten nog beter en completer van dienst op het gebied van inkoopprofessionalisering”, aldus Harco Bouwman, één van de drie partners van Trevian. Emeritor en Trevian willen in die sectoren waarin ze actief zijn, als marktleider herkend en erkend worden, als het gaat om de kwaliteit en impact van de dienstverlening, klantbeleving én als werkgever.