Techniek Facebook betalen komt uit Nederland
Online bank Knab, die gebruikmaakt van de functionaliteit, lanceert binnenkort Knab Social een nieuwe functionaliteit binnen hun app.Virtual Affairs is er als een van de eerste in geslaagd om software te ontwikkelen die betalen via Facebook mogelijk maakt. Op deze manier krijgt een financiële transactie een sociaal gezicht. Knab is de eerste bank die van de software gebruik zal maken. Sijbrand Tieleman, directeur bij Virtual Affairs: “Het is geen toeval dat een Nederlands softwarebedrijf en een Nederlandse bank als een van de eerste betalen via Facebook mogelijk maken. We maken betalingsverkeer tussen mensen hiermee eenvoudig en persoonlijk. De ontwikkeling is een antwoord op de introductie van SEPA betalingsverkeer in Europa en de nieuwe complexere IBAN bankrekeningnummers.” Virtual Affairs was vanaf het begin betrokken bij de totstandkoming van Knab.BankingRightDe functionaliteit waar Knab het sociaal betalen mee introduceert, heeft Virtual Affairs opgenomen in hun product BankingRight. Een product dat banken in staat stelt om innovatie bancaire oplossingen aan klanten te bieden. Tieleman: “In praktijk betekent dit dat we deze functionaliteit ook kunnen gebruiken om de digitale kanalen van andere banken optimaal te vernieuwen en zo te zorgen voor een hogere klanttevredenheid.”Europese ambitiesDe software die het betalen via sociale media mogelijk maakt, is SEPA compliant. Dit betekent dat de functionaliteit voldoet aan de Europese regelgeving. Dat het product ook geschikt is voor banken buiten Nederland, past goed bij de internationale ambities van Virtual Affairs. Tieleman: “Nederland loopt traditioneel voorop als het gaat om online bankieren. Met deze functionaliteit verwachten we dan ook interesse te wekken van andere Europese banken.”Over Virtual AffairsVirtual Affairs is een services- en softwarebedrijf dat gespecialiseerd is in het vernieuwen van digitale kanalen voor banken en verzekeraars. Al meer dan 17 jaar levert Virtual Affairs vernieuwende online oplossingen waarbij de gebruiker altijd centraal staat. Virtual Affairs helpt haar klanten bij het vinden en/of opzetten van een nieuw verkoop- of servicekanaal, het toegankelijk maken van complexe informatie en het verbeteren van bedrijfsprocessen. Dit resulteert niet alleen in meer omzet en minder kosten, maar ook in verhoogde klanttevredenheid en onderscheidende merkbeleving.