Unilever kiest voor HR in de cloud van Workday
Unilever brengt alle HR-operaties voortaan onder in de cloud en profiteert daarmee direct van de op basis van flexibele cloudsoftware van Workday. Deze software is speciaal ontworpen om managers realtime waardevolle analytische inzichten te verschaffen over hun personeelsbestand.Unilever, met meer dan 174.000 werknemers in dienst die werkzaam zijn in 90 landen, is eigenaar van meer dan 400 merken, waaronder wereldberoemde merken zoals Lipton, Knorr, Dove, Ben & Jerry’s en Axe. Workday HCM zal Unilever in staat stellen om:• De bedrijfsprocessen wereldwijd te standaardiseren, de dagelijkse operaties te stroomlijnen en de complexiteit te verminderen, met als doel om de efficiëntie en productiviteit binnen het hele concern te verhogen.• HR-processen, zoals goedkeuringsprocedures en organisatiestructuren, in enkele minuten te configureren en te wijzigen indien dit noodzakelijk is.• Individuele personeelsleden op basis van het self service-principe transacties te laten verrichten, informatie te raadplegen en te reageren vanaf elk willekeurig mobiel apparaat.• Op basis van realtime analyses direct te reageren. HR-managers nemen wervings- en selectiebeslissingen voortaan op rationele gronden. Er ontstaat een beter inzicht in de personeelskosten, de huidige en toekomstige personeelscapaciteit en eventuele tekortkomingen in de vaardigheden van werknemers, uitgesplitst naar verschillende regio’s en afdelingen.• Een dieper inzicht te krijgen in het werknemersbestand, waardoor managers de prestaties van hun personeel beter kunnen beoordelen. Tevens zullen zij de toptalenten eerder opmerken en kunnen ze vaardigheden van werknemers beter afstemmen op beschikbare functies en taken.• Te profiteren van de voortdurende verbeteringen en vernieuwingen in de software van Workday die op basis van één uniforme programmeertaal direct vanuit de cloud wordt geüpdate.“Dankzij Workday beschikt Unilever over een toekomstbestendig HR-systeem dat niet alleen flexibel en snel is, maar bovendien realtime analyses geeft over het wereldwijde personeelsbestand van Unilever. Met deze basiskennis kan Unilever zich eenvoudig aanpassen aan veranderende marktomstandigheden en is het concern in staat om op basis van betere inzichten snellere beslissingen te nemen”, zo licht Chano Fernandez, president EMEA bij Workday toe. “Workday HCM geeft tegelijkertijd de werknemers van Unilever meer autonomie, waardoor ze met meer plezier hun werk doen. Onze software stelt hen in staat om hun taken beter uit te voeren, doordat ze op elk willekeurig tijdstip, vanaf elke plek ter wereld, relevante informatie kunnen raadplegen. Dit geeft hun werk een nieuwe dimensie.”