CFO besteedt meeste werktijd aan managen team

Het managen van het team is de meest tijdrovende activiteit van CFO’s. Daarnaast besteden CFO’s de meeste tijd aan het ondersteunen van de strategie van de organisatie.

as op nummer drie staan de operationele taken, blijkt uit onderzoek van Robert Half, arbeidsbemiddelaar op het gebied van financiële professionals en administratief ondersteunend personeel.De cijfers komen overeen met de activiteiten die het meest interessant gevonden worden, ook hier gaat met 32% team management aan kop.CFO’s staan dagelijks voor veel uitdagingen, zoals het snel reageren op ad-hoc verzoeken en samenwerken met stakeholders. Toch blijken deze uitdagingen niet het meest tijdrovend te zijn. De tijd van de CFO gaat vooral op aan team management.    Nieuwe uitdagingenNaast de vaste taken heeft de CFO de afgelopen drie jaar voor meerdere grote uitdagingen gestaan. Gekeken naar de grootste uitdagingen is duidelijk te zien dat economische crisis een stempel zet op het soort uitdagingen. De CFO’s zijn vooral bezig geweest met het managen van nieuwe projecten (53%) en de prestatie van het bedrijf (37%). Retentie en medewerker tevredenheid stonden beiden een stuk lager op het prioriteitenlijstje. Slechts 1 op de 10 CFO’s geeft aan dat deze onderdelen de grootste uitdagingen waren. Dit is mogelijk te verklaren door de aandacht die CFO’s geven aan het managen van hun team. Door dit op een goede, betrokken manier op te pakken, wordt het behouden van medewerkers een minder grote uitdaging. Bron: Robert Half 

Gerelateerde artikelen