Corporate Growth Summit 2014: Win Together or Lose Alone
Nederlandse bedrijven worden links en rechts ingehaald door internationale concurrenten. Een kleine thuismarkt, stagnerende economie en een gebrek aan techneuten remmen de groei van bedrijven. De noodzaak voor corporates om in te grijpen is groot. Daarom delen CEO’s, CFO’s. M&A directors en private equity managers hun kennis tijdens het Corporate Growth Summit op 10 september bij KPMG. Één ding weten zij zeker: Nederlandse bedrijven moeten samenwerken.In een gevarieerd middagprogramma gaan ruim 300 CEO’s, CFO’s, M&A directors en private equity managers met elkaar in gesprek. Een greep uit het programma: Groeifinanciering voor het oprapenNederlandse bedrijven worden links en rechts ingehaald door internationale concurrenten. Het ontbreekt de bedrijven niet aan goede ideeen, maar wel aan groeikapitaal. Nederlandse beursfondsen hebben een lage waardering, ondernemers en private equity kunnen elkaar niet vinden en de markt voor venture capital zit muurvast. Toch zijn er slimme CEO’s, ondernemers en investeerders die geen probleem hebben om geld te vinden. Zij delen hun knowhow tijdens een paneldiscussie over groeifinanciering. Met o.a. ex-CEO Marc van Gelder van Mediq en CFO Huub van Rozendaal van Sligro. Internationale groei: Get yourself connectedAfrika is booming, Europa krabbelt op en Rusland is een no-go area. Internationaal ondernemen biedt grote kansen en dito risico’s. Slimme bedrijven weten wat er speelt en pakken de kansen. Zij werken samen met lokale partners en leren van de beste adviseurs. Zij investeren in landen ver voor de hype, pakken de voordelen van belastingparadijzen en verslaan de concurrentie op snelheid. Corporate executives delen hun need-to-know ervaringen over internationaal groeien tijdens het panel Internationale groei. Met onder anderen Marc Koster, Executive Director Business Development Heineken..De Vergeten Oplossing – naar een duurzame economieEen toekomst waarbij bedrijven zelf opdraaien voor de kosten van afval, vervuilen, opgebruiken en natuurvernietiging komt steeds dichterbij. Dit zal enorme impact hebben op de keuzes die bedrijven maken voor hun productportfolio en bij hun investeringen. Verduurzaming van de bedrijfsvoering betekent niet alleen verantwoordelijkheid nemen. Duurzaam ondernemen en winst maken zullen in de toekomst hand in hand gaan. Hoor waarom en hoe u uw bedrijfsvoering hier beter nu al op kunt voorbereiden.Door: Eric Broekhuizen, E-commerce ondernemer en schrijver100 jaar groeienNederlandse bedrijven hebben een lange traditie van duurzaam ondernemen met de lange termijn in het vizier. Shell is beroemd om haar scenarioplanning. Unilever en DSM zijn koplopers in duurzaam ondernemen. Desondanks worden steeds meer Nederlandse bedrijven gestuurd op de korte termijn, met desastreuze gevolgen. Corporate executives delen hun visie op duurzaam ondernemen en stellen in een interactief panel de lange termijn centraal. Met o.a. Henk Jan Belktman van Tony Chocolonely. Meld u direct aan voor het Corporate Growth SummitOntmoet 300 CFO’s en betrokken adviseurs. Als lid van de M&A en/of CFO Community is deelname gratis. Belangstellende investeerders, CFO’s en CEO’s kunnen eenmalig kosteloos deelnemen.