Sligro zoekt partner voor supermarktketen EMTÉ

Sligro erkent dat supermarktketen EMTÉ niet voldoende schaalgrootte heeft om zelfstandig succesvol te zijn. Het bedrijf denkt echter niet aan een verkoop, maar geeft de voorkeur aan samenwerking met een andere partij.

Sligro wil komende maanden met de geïnteresseerden in overleg.

Dat heeft het groothandelbedrijf donderdag laten weten bij de publicatie van de halfjaarcijfers. Daaruit bleek dat de omzet van EMTÉ in de eerste helft van 2017 opnieuw is gekrompen, ditmaal met 0,3 procent op vergelijkbare basis. De groothandelstak liet wel een sterke groei van 4,6 procent zien.

Sligro wil de supermarktketen het liefste voor het bedrijf behouden. De combinatie tussen groothandel en detailhandel zou de onderneming namelijk veel kostenvoordelen opleveren, naar schatting 15 miljoen tot 20 miljoen euro per jaar.

Op CFO Day 2017 spraken CEO Koen Slippens en CFO Rob van der Sluijs over de ondernemende cultuur binnen het bedrijf, dat in 25 jaar z'n omzet zag stijgen van 250 miljoen naar 2,8 miljard euro. Bij Sligro spreken ze over 'Groen Bloed': "Bij Sligro hebben we een cultuur die we echt voelen. Acceptatie is niet genoeg, je moet er echt van houden”, zei CEO Koen Slippens tijdens het evenement in Noordwijk. Lees een artikel over Sligro hier terug.

(ANP/CFO.nl)


Koen Slippens en Rob van der Sluijs van Sligro tijdens CFO Day 2017 in Noordwijk

Gerelateerde artikelen